fredag 16 december 2011

Hoppas

Eftersom gröna ärtor var sådan succé igår så fick Gustav det idag igen men nu tillsammans med ris och fiskpinne. Jag har inte ätit fiskpinnar sedan jag själv var barn och det var riktigt gott faktiskt. Lite svårtuggat för Gustav som tuggade och tuggade länge innan han kunde svälja. Lite support behövde han eftersom det såg ut som om han skulle kräkas några gånger. Men han tyckte att det var gott så det kommer hamna på vårt middagsbord igen om några veckor eller så.

Apropå kräk så är det för andra gången denna höst som vi inväntar vinterkräksjuka här hemma. Alltså vi hoppas verkligen att vi slipper. Det gjorde vi förra gången. Igår när vi var och fikade hos grannen så slutade det med att vi stog i trapphuset allihopa och skulle säga hejdå. Då kräks helt plötsligt sonen (2,5 år)! Jag försvinner in i hissen med Gustav och frågan är om vi klarade oss. Det är inte sannolikt att vi gjorde det... Inkubationstiden är 12 - 48 timmar så imorgon eftermiddag kan vi kanske känna oss säkra. Hoppas verkligen det! Fick just veta att Gustavs kusin har fått vattkoppor och det vill vi också slippa nu över jul.

Jag är ju som jag är. Idag har jag verkligen sett att Gustav både har ätit och druckit ordentligt. Så det finns lite att ta av om vi nu blir sjuka. Skönt att det är helg i alla fall, vill inte vara ensam sjuk med sjukt barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar