onsdag 4 maj 2011

Hur mycket gröt vill du ha, lille vän?

Idag har vi en lat dag. Vi har ju varit utomhus flera timmar varje dag i flera månader nu men idag när det ideligen hotade regn (som ju inte stoppat oss tidigare precis) kände jag bara att idag struntar vi i att ge oss ut. Men en timme i morse var vi ändå ute, så helt lata har vi inte varit. Men sedan resten av dagen stannade vi inne. Gustav fick sova i mitt knä istället vilket ju är väldigt mysigt för oss båda. Jag kan slumra lite också eller lägga patients på iphonen...

Till lunch tänkte jag kolla hur mycket gröt han vill ha egentligen. Vi har ju kört med tre kuber men jag gjorde i ordning en hel portion pulvergröt. Havregröt som han är van vid. En portion ser ju ut som jättemycket med mina smakportionsögon!

Själv åt jag också havregrynsgröt med mjölk och lingonsylt. Mysigt att äta samma sak och dessutom samtidigt. Varannan sked till mig och varannan till Gustav.

Hur mycket ville han ha då? Jo, jag vet inte riktigt... Han åt gladeligen drygt halva portionen när jag satte stopp för experimentet. Det är ju ganska stor skillnad mot tidigare så lite lugnt får vi ta det. Får se hur vi gör imorgon. Resten av dagen har han ammat extra mycket (eftersom vi har varit mer inomhus) så idag växer han nog ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar