fredag 9 september 2011

God snabbmiddag

Väl hemma igen efter shoppingturen så ville vi ha god middag snabbt. Sist jag gjorde paj (Västerbottenpajen som inte blev så bra ni vet) så gjorde jag ett extra pajskal som jag la i frysen. Alltså var det bara att plocka fram det pajskalet och förgrädda under tiden som jag fixade fyllningen.

Fyllningen blev:
grönsaker som blev över igår dvs rester
purjolök som jag fräste upp
champinjoner som fick fräsa med purjolöken
bacon som jag klippte i
tomater
valnötter
äggstanning (3 ägg och lite mellanmjölk)
västerbottenost lite överst

Gott gott! Under tiden pajen var i ugnen så spelade Gustav och jag kort (med lite udda regler som hittades på efter hand) och Fredrik cyklade och köpte en flaska rött. Det blev ett ekologiskt vin med en cykel på. Det var mycket gott kan jag lova och då är jag ganska kräsen när det gäller vin.

Nu sover Gustav och Fredrik och jag ska mysa och njuta av att helgen precis har börjat. Imorgon ska vi dammsuga och gå in till stan och köpa en sladd till datorn och resten blir en överraskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar