tisdag 27 september 2011

Supermamma

Väl hemma från promenad och nya krafter samlade. Gustav äter några skedar fruktyoghurt och dricker vatten och några små bitar banan. Härligt tänker jag och så kräks han upp allt igen. Hämta handduk och såpa och så skurar vi lite och tar av Gustav tröjan och tvättar av honom. Snoret rinner på oss båda. Åter till köket för att blanda till vätskeersättning. Gustav på armen, öppnar ett köksskåp som jag får på läppen. Fn så ont det gjorde och jag tänker att nu ger jag upp. Min mormor anställde en tjej som matade min moster när hon var liten. Det vore väldigt skönt att slippa den delen känner jag i denna stund. Tänker också på hur skönt pappa Fredrik har det på jobbet och önskar att han snart kommer hem.

Nåja, det hela slutar lyckligt. Gustav dricker en hel del vätskeersättning och en tredjedels portion med burkmat (Majs, potatis & kalkon). Vi är glada igen och Gustav klappar händerna för första gången sedan han blev sjuk. När jag städar upp efter måltiden ser jag i ögonvrån hur Gustav tar tag i gardinen med sina ej ännu avtorkade små händer... Han leker tittut och jag leker med och känner mig som en supermamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar