fredag 18 november 2011

Dilemmat med fisk

Jag gillar fisk och Gustav älskar fisk. Vi äter gärna fisk ett par gånger i veckan för att det är gott och nyttigt. Men tyvärr är inte fisk enbart väldigt nyttig utan även i vissa fall väldigt farligt för mig att äta om jag ska ha fler barn och för Gustav som är ett litet barn. Jag tänker då på det här med kemikalier som vi människor har spridit ut i våra hav och som sedan hamnar i fisken och därefter även i oss. Jag är så irriterad på detta och kan inte göra något åt det.

Frågan är vilken fisk är giftfri? Jag skulle vilja ha ett hemmatest så att jag kunde kolla fisken innan jag tillagar den. För jag vill ju äta fisk och jag vill ge Gustav fisk. Skit också!


Artikel i Sveriges Radio Ekot

Läs rapporten här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar