onsdag 23 november 2011

Middag på slottet

Ja, alltså det är Pappa Fredrik som äter middag på slottet, inte jag och inte Gustav... Vi åt makaroner, broccoli och pannbiff. En festmåltid enligt Gustav för han satt och myste med maten i närmare en timme. Mumsade och åt och lekte. Han hade egen tallrik och sked men åt mest med fingrarna. Visst hamnar lite på golvet och på bordet men det är inte hans mening, han ville äta alltihopa. Efteråt när jag diskade så hade han disktrasan (nytvättad) och var så duktig för han kunde torka bordet själv. Jag visste inte att han kunde det men han har ju sett hur jag gör flera gånger varje dag. Han hade verkligen koll på detta!

Allt som har med dagen att göra är ju min grej och natten är Fredriks. Det tog mig en timme att natta lille Gustav. Jag kan inte göra som Fredrik gör och både jag och Gustav blir lite frustrerade över detta. Varför ska det vara så svårt och hemskt att sova? Jaja, det kunde varit värre och nu är ju Fredrik snart hemma och kan ta resten av natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar