söndag 17 juli 2011

Mina gamla barnböcker

Lycka är att få ta fram sina gamla barnböcker och läsa godnattsaga. Sedan några veckor tillbaka försöker jag läsa lite för Gustav som en del av nattningsproceduren. Han lyssnar på min röst men inte på vad jag säger och inte heller är han intresserad av att titta på bilderna. Har jag boken för nära honom vill han bita i den. Så jag läser en bit ifrån och han snurrar omkring i sin säng under tiden. När han blir trött tar jag upp honom och ammar tills hans somnar och lägger tillbaka honom i sin säng.

På dagen om han är på rätt humör så kan han vara lite mer road av en lässtund. Tygböcker har länge varit hans stora favoriter särskilt de som prasslar lite. 

Senaste två dagarna tycker jag att Gustavs aptit ökat något igen. Men så blir det allt mindre amning samt att vi gick tillbaks till slät mat efter att ha provat med 8-månadersmat med lite bitar i. Så därför äter han bättre igen.

1 kommentar:

  1. Åh Tim och Tom och Dumbo har jag med. Fick dom när jag var ca 9 år gammal :)
    Jag har ca 45 böcker från Disneys bokklubb och i perfekt skick.
    Dom är väldigt viktiga för mig. Läser ofta för min 3 åriga son :)

    SvaraRadera