onsdag 13 juli 2011

Ny haklapp och 8-månadersmat

Köpte ny haklapp på Babyproffsen i måndags och den är bäst hittills. Knyter man bara ordentligt i halsen så hamnar inget på kläderna. Sedan är den lätt att torka/skölja av. Gustav tycker den är ok, ville leka med den mest i början eftersom den prasslar lite mysigt men nu har han vant sig vid den. Denna var den snyggaste jag kunde hitta för fy så fula de andra var. Funderar nästan på att tillverka egna i mycket snyggare tyger och sälja...

Idag var det premiär för 8-månadersmat. Valde Pasta Bolognese eftersom han gillade det i 6-månadersvarianten. Det gick jättebra. Inga problem att tugga och svälja. Men en 1/3-dels portion tyckte han var lagom till lunch och lika mycket till middag. Mitt lilla matvrak... Nu när vi tränar tuggning så får han majskrokar till fruktstunden. Jag gillar dem inte men de fyller sitt syfte nu i alla fall. Det finns ju riskakor också men jag har inte köpt sådana ännu.

2 kommentarer:

  1. Vi ger vår dotter smörgåslängder med leverpastej. sedan håller jag i ena änden av längden och hon biter av så mycket hon vill ha och tuggar och sväljer. Ett litet tips att träna tuggning :)
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Annika, ska köpa leverpastej nästa gång vi handlar. Återkommer om hur det fungerar!

    SvaraRadera