torsdag 4 augusti 2011

Milstople med varmrätt

Ibland är jag så orolig att han aldrig ska kunna annat än slät mat. Han fick smaka lite äpple idag och visst han biter av försiktigt men sedan bearbetar han det inte utan sätter i halsen istället och så kommer den lilla lilla äppelbiten upp igen. Jag tycker att det är skitjobbigt! När Pappa Fredrik och jag satt och åt middag så fick Gustav en liten bit välkokt blomkål. Det hamnade aldrig i munnen utan det gojsade han bara med. Smörgåsrån och majskrokar och vatten är vad han han vill ha när han sällskapsäter med oss...

Men, i alla fall, idag överraskade han mig och åt en hel portion (en hel burk) varmrätt till middag. Oftast äter han bara några skedar och då och då en halv portion. Visserligen hade han ätit rätt så lite innan under dagen, mest fruktpuré och smörgåsrån. Så han bet mig i armen och jag sa Aj och tänkte att varför biter du mig. Är du hungrig? Och ja se det var han. Efter en hel portion varmrätt skulle ni ha sett honom. Han kröp omkring som en galning här hemma, runt runt runt och var superglad. Sedan åt han en hel portion Milgröt med frukt och efter det var han lätt att natta.

Varmrätten som han åt var Pasta med Tomat & Squash så den lär jag köpa fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar