torsdag 25 augusti 2011

Mysdag

Idag har varit lite märklig. Gustav trött och sovit en extra gång. Han har haft ett väldigt behov av att vara nära och skulle nog bara ha velat ligga i sängen och amma hela dagen. Detta varvat med stunder av lek och glatt humör men inte för långt ifrån mig. Helst vill han sitta i mitt knä och leka. Har inte druckit vatten idag och mat har inte varit särskilt spännande. På väg att bli sjuk? Klängig fas? Eller är det bara att vårt hem består av kartonger och han känner att vi är i förändring? Lite orolig blir jag. Tror att han har haft lite ont i magen idag också. Pappa Fredrik kom hem nu och fick ta över nattningen. Jag kunde inte. Hoppas han somnar mitt lilla gry snart.

Ännu en gång är jag tacksam över att jag fortfarande ammar lite. Det är ju ändå ett väldigt bra sätt att trösta, smärtlindra, söva, ge närhet och trygghet. Skönt i stunder av kaos som flyttar ändå alltid är. Även för mig blir det ett sätt att vila och varva ner vilket inte är så dumt det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar