onsdag 30 mars 2011

Barnvagnen rullar statistik

Idag är det sista mars och då är det lite roligt att se hur långt jag och Gustav har promenerat... eller alltså jag tycker att det är kul, inte säkert att ni tycker det. Men enligt Endomondo i Iphone så har jag i mars gått 185 km och sedan nyåret blir det totalt 482 km. Det motsvarar 0,012 varv runt jorden och jag har förbrukat 23887 kcal vilket motsvarar 43 st chokladkakor (1 st = 100g). Sanningen på vågen är att jag har gått ner 23 kg. Nej då, jag är inte klar här utan har två kilo kvar till vikten innan jag blev gravid... Egentligen är det inte så bra att gå ner snabbt i vikt när man ammar. Jag har läst att det finns risk för att miljögifter som finns lagrade i fettvävnaden går över i bröstmjölken. Men jag har inte bantat, snarare tvärtom, har ätit så mycket jag bara har kunnat och hunnit. Senaste tiden går ju viktnedgången också väldigt långsamt, så det känns bra och promenaderna är väldigt sköna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar