torsdag 24 mars 2011

Inte på kläderna!

 Här jobbar vi på aptiten med en stund i gymet!
Dag två med morotspuré och jag var mest fokuserad på att det inte skulle hamna på kläderna. Inte helt enkelt att ha koll på de där små händerna som gärna vill vara i munnen och ta tag i skeden. Har läst tips om att man kan ta av kläderna under måltid och tänkte då att det var ett konstigt tips men nu tror jag att jag förstår hur de tänkte. I övrigt gick det bra, pyttelite i Gustavs mun och resten i min...

Tack alla som har kommenterat artikeln i BLT via sms, på facebook osv, jättekul!

4 kommentarer:

  1. Hej Madde! Vilken trevlig blogg! Kul att det går bra för Gustav, det är ju verkligen små, små steg i början. Här har vi kommit lite längre :) Nu är det ganska stora bitar för att Otto ska bli nöjd. Helst vill han äta själv... Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Emma och Maria! Maria - tänkte ha dig som mentor... vi får prata barnmat snart!

    SvaraRadera
  3. Hej! Mentor, vilken komplimang! Träffas gärna, men det får bli snart, om 6 veckor börjar jag jobba!! Kram!

    SvaraRadera