fredag 18 mars 2011

Biodynamiskt odlat

Pappa Fredrik och jag (mammahjärtat) väljer nästan alltid ekologiska produkter när vi handlar. Det har blivit en vana kan man säga. Det hjälper om man inte tittar på priset, vilket jag aldrig gör när jag handlar mat. Allt annat vänder och vrider jag på men mat vill jag bara köpa utan att tänka. Ett medvetet val som bygger på att jag vill ha kvalitet och variation. Till Gustavs smakportioner har vi köpt potatis och palsternacka som är biodynamiskt odlade från Solmarka Gård. Jag har ingen aning om vad det innebär, vet bara att det innebär att det är ekologiskt. Läste lite på odla.nu och där stod bland annat; "Biodynamiska grönsaker är ofta populära för att de smakar mer än konventionellt odlade och har bättre näringsvärde och lagringsduglighet." Jag får lära mig mer om detta med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar