måndag 28 mars 2011

Vuxenmat

Den här bloggen ska ju hålla på tills Gustav äter vuxenmat. Men vad är det? Blev mammahjärtat vuxen i 25-års åldern när jag började äta oliver eller var det när jag var 28 år och började dricka kaffe? Eller var det när jag var tio och började tycka att avokado faktiskt var gott? Keso var vidrigt fram till 20 minns jag.

Jag har hört att man kan lära sig tycka om all mat och jag tror att det stämmer. I programmet Landet Brunsås som gick på SVT gjorde Erik Haag ett experiment med sin son. Han fick äta en liten bit lever 10 - 15 gånger och sedan klarade han äta en hel portion lever.

Är det det som är vuxet? Att kunna äta all mat? Det är ju i alla fall en klar social fördel. Vi får väl se var vi sätter punkt i den här bloggen. Kanske blir det Gustav som säger ifrån - att nu mamma får du skriva om något annat istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar