söndag 20 mars 2011

Vårbråte och barnmatshyllor

Solsken och vårvärme gör mammahjärtat glad men också osäker på om Gustav är för varm eller för kall i vagnen. Snålblåst, ishalka och minusgrader är mer bekant för mig.
Inomhus är det röjardags. Våren väcker sådana känslor. Ut med gammalt bråte, säger mammahjärtat. I verkligheten betyder detta att jag har plockat ut en del gravidkläder och lagt i en hög på sängen. Om några timmar kanske den högen ligger i en kartong. Kvar i garderoben finns en stort hål som sannerligen behöver fyllas med nya kläder... men det är en annan historia.

Idag tappade vi räkningen på hur många pytteskedar palsternackspuré Gustav åt men konstaterade att han nog åt halva isbitsportionen. Dessutom ser ni hur jag har börjat snegla på barnmatshyllorna i affären. Jag har t ex lärt mig att det sorteras efter ålder och att 4:or på burkarna betyder från 4 månader. Ganska logiskt men ändå nytt för mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar