måndag 28 mars 2011

Insikt om potatispuré

Ok, idag provade vi potatispuré igen och tänkte att nu går det säkert bra igen. Visst åt han upp sin lilla portion men han såg inte ut att gilla det.

Men jag har inte gett upp utan ska göra en ny laddning idag. När jag gjorde första laddningen så hade jag inte med något kokvatten alls utan tänkte att jag skulle tillsätta bröstmjölk istället. Men det var inte så smart för när jag värmer portionen i mikron så blir den lite seg. När jag gjorde morotspurén och palsternackspurén så hade jag med mycket kokvatten till en väldigt lös konsistens vilket visade sig vara mycket bättre. Då blir det inte segt när man värmer det. Bröstmjölk kan man alltid tillsätta ändå om man vill men då mer för smakens skull.

Så nu ska jag skala potatis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar