lördag 9 april 2011

Älskade kök!

Idag är mitt humör på topp och jag har massor med energi! En underbar känsla som man kan tacka vädret för? Eller vackra tankar? Eller kärlek och en underbar unge? Hur som helst känner jag för att bjuda in er i mitt kök idag. När vi flyttade in var det hälften så stort och daterat till 50 och 70-tal. Plastmatta på golvet, träluckor, inget skafferi, och ja allmänt trist och slitet...

Nu är det annat om jag får säga det själv:

 En viktig del av köket är datorplatsen. Här sitter både jag och Fredrik ganska mycket och det fina med att ha datorn i köket är ju att man kan umgås samtidigt...
Vid det lilla bordet kan man ta en fika eller äta frukost. Mysigt att ha två olika matplatser i ett kök faktiskt. Ni ser även min favorit i köket; skafferiet.
 Matplatsen i köket. Ok, är missnöjd med ekbordet så vi har ofta duk på. Men det blir ett annat bord om ett tag. Bakom skynket gömmer vi pärmar och annat smått och gott. På bänken ser ni kaffemaskinen som gör mammafikat på eftermiddagen till en enkel match...
 I bokskåpet samlar jag kokböcker och lite porslin, handdukar, stearinljus, servetter m.m.
 Jag har två spisar dels en vedspis och en induktionsspis. Tycker om dem väldigt mycket båda två. Här ser ni tyvärr att vi inte riktigt har renoverat färdigt... Men det ska bli färdigt i sommar!
Resten av köket och kärnan i detsamma. Är mycket nöjd med IKEAs dra-ut-skåp och smarta lådor!

Det här är mitt kök alltså och det är här det händer! Idag fick Gustav palsternackspuré eftersom han hade för fina kläder för morotsfläckar.... Men det var gott, tyckte han och mammahjärtat och Pappa Fredrik.
Ha en fin kväll!

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt kök! Blir lite avis :)

    SvaraRadera
  2. vilket underbart kök!!!!! ser ljuvligt ut!!!!

    SvaraRadera
  3. Jamen, det är så fint så fint.
    Tycker Gustavs gammelfaster Karin

    SvaraRadera