söndag 10 april 2011

Nästan

Ok, nästan hela bottenvåningen är dammsugad, nästan alla mattor skakade, nästan all tvätt tvättad, nästan hela skjortan struken... en sådan dag har vi haft idag. Gustav har varit sällskapssjuk eller man kan kalla det klängig men sällskapssjuk låter trevligare. Sådana dagar blir det inte mycket gjort eller rättare sagt blir inget gjort ordentligt eller helt klart. Så fantasin räckte bara till palsternackspuré vilket ju går bra. Imorgon tror jag vi ska prova gröt så vi får något nytt att jobba med.

5 kommentarer:

  1. Hur gick det med gröt? Felicia gillade inte 4-månadersgröten. Bara spottar. Men jag tänkte prova igen snart. Dags att prova välling snart med tänkte jag! Är ju från 6 mån! Annars går det framåt här. Skönt! Äter 4-5 kuber eller en halv burk nu så vi är nöjda!

    SvaraRadera
  2. Härligt att det går bra! Vi är inte uppe i de volymerna ännu men snart kanske!

    SvaraRadera
  3. Igårkväll provade vi också Hippgröten med grönsaker. Det gick över förväntan. Den var ju inte lika "mjölig" som den "torra" gröten! Har en halv burk kvar så vi kör det idag också! Kokade även lite kyckling igår som jag sedan rev på rivjärn och blandade med lite fytande margarin och in i frysen. Tycker det känns som att det är dags att introducera lite kött nu så att vi kan komma upp i en hel måltid. Använder ni bara Hipp? Vi har gjort det fram tills nu, men jag vill även ge F lite fisk och det finns ju inte i Hipps sortiment...

    SvaraRadera
  4. Ja, vi använder bara HiPP hittills. Spännande med kycklingen, känns som en utmaning att få till det där med kött. Det blir nog lätt torrt och svårt att svälja kan jag tänka. Fisk är nog lättare... Men vad vet jag, har ju inte provat! Du ligger före mig men snart är jag där också.

    SvaraRadera
  5. Kycklingen gick inte hem.. Det var svårt att få till konsistensen som du sa.. Blandade med potatis och morot och spädde med lite kokvatten osv. Mixade lite med stavmixern med eftersom F är väldigt klökig av sig! Nåväl, nya tag i morgon! Natti natti!

    SvaraRadera