torsdag 7 april 2011

Respekt för mat

Ibland funderar jag på varför vi köper ekologiskt och varför jag känner avsmak inför det som ligger i köttdisken. Men så ser jag Babel på SVT2 som gick på tv alldeles nyss och känner bara att vi är på rätt spår men vi behöver bli ännu bättre, ännu mer noga med vad vi köper. Titta gärna på programmet!

Om man är lite nybörjare i ekologisksvängen så är det ett utmärkt tillfälle att ta det steget i samband med den nya lilla familjemedlemen som man ju vill ge det allra bästa. Visst det är dyrare ibland (inte alltid) men det är viktigt och viktigare än mycket annat vi köper.

Dessutom behöver vi bli bättre på att äta vegetariskt. Det räcker inte med att vi säger och vill det, vi måste göra det också...

Nä, imorgon ska jag bli en bättre människa!

2 kommentarer:

  1. Petter Nordvander7 april 2011 kl. 21:57

    Kan tipsa om "Vegetariska Kokboken" som är en variant av den klassiska rutiga kokboken. Den innehåller mycket hrundrecept för vegetarisk matlagning. /Petter N

    SvaraRadera
  2. Hej Petter! Den har jag här i mina gömmor någonstans. Ska börja studera den! Tack för tipset!

    SvaraRadera