måndag 4 april 2011

Tålamod lika med noll

Gustav är helt tokig i mat nu och vi kan inte sätta honom i stolen förrän vi har maten serverad annars blir han så ivrig att han blir arg och ledsen. Tålamod lika med noll på den fronten då. Precis som sin mor som liten har jag fått höra. Ja ja, mat är livet. Idag fick han först två isbitsportioner med HiPPs Potatis & broccoli med ris och sedan eftersom han inte var nöjd med bara det, så fick vi skynda fram med lite efterrätt. Nära till hands fanns HiPPs Päronpuré. Lite grimaserande åt ny fräsch smak i munnen men han åt flera små pytteskedar. Päronpurén kan vara i kylen i upp till tre dygn så den fryser jag inte ner.

I övrigt har han idag verkligen varit duktig på att förflytta sig. Flera meter kan han ta sig på egen hand genom att rulla och hasa sig baklänges.

2 kommentarer:

  1. jag köpte oftas flera päron o lät de bli riktigt mogna som jag sedan mosade.... Det va super poppis.. men efter ett tag så fick erik ont i magen av päron. Gjorde så med all frukt... sen på sommaren var melon en stor favorit :D

    SvaraRadera
  2. Melon kan jag tänka mig blir en höjdare! Tänk så mycket kul man har framför sig!

    SvaraRadera