lördag 2 april 2011

Hurra för HiPP



Vi är på utflykt hem till Gustavs mormor och morfar och då är det ju läge att testa "burkmat". Valet föll på Potatis & Broccoli med ris. Jag smakade lite innan jag serverade och tänkte att det här var inte så gott... men Gustav åt en rejäl portion och tyckte uppenbarligen att det var mums. Så nu har jag tömt burkens innehåll i istärningsfack och lagt i frysen. Känner mig lite utkonkurrerad med min egenhändigt gjorda barnmat men samtidigt stolt och lättad för detta kommer att göra barnmatslivet lättare ibland. Lite stolt också att han skötte sig så exemplariskt när vi skulle visa för mormor och morfar, hur duktig han är på att äta. Ni ser ju att de har ansträngt sig genom att köpa en stol, haklappar, bordstablett, skedar och tallrik till honom. Fint ska det vara!

2 kommentarer:

  1. Hej igen vänner!
    Felicia fick också testa burk för första gången igår. Körde också Hipp potatis, broccoli och ris. Det gick hem. Hon smällde nästan en halv burk. Idag gick det lite sämre och nu frös jag in resten. Skönt att det går framåt!

    SvaraRadera
  2. Jaha, vad kul, en halv burk är ju riktigt bra! Konstigt att vi valde samma. Vi får se hur det går imorgon för oss...

    SvaraRadera