tisdag 26 april 2011

Hemma igen!

Nu har vi haft en underbar påsk i Åhus hos mina föräldrar. Påskafton firades med namngivningsfest för Gustav och de andra dagarna ägnades enbart åt mys ute i solen. Gustav har fått smaka lite mer på Fruktmos med ris men har inte fastnat för fruktsmaker ännu. Igår när vi kom hem igen så hade jag två kuber kvar av Risgröt med grönsaker och äntligen fick han något som han tycker är gott. Idag på lunchen sällskapsåt han lite palsternacka med mig.


På bilden ser ni morfar Berndt och Gustav ute på den inglasade altanen. Tycker ni att de är lika? Väldigt många tycker det! Ni ser på Gustavs min att det inte är någon favorit det här med frukt, surt kanske?

Jag har massor med morotspuré, blomkålspuré med mera i frysen men känner för att prova något nytt till middagen. Inte fruktsmaker på några dagar dock, vi får fortsätta öva på det lite senare. Har lite burkar hemma som är från 6 månader och det är han ju snart. Kanske prova någon av dem? Vi får se.

1 kommentar:

  1. Oj ja de är verkligen lika! Det slog mig redan innan jag läste att det var morfar :)

    SvaraRadera